Rozpoczynamy naprawę „Arada”

skanowanie0094 Ponieważ prace przy platformie niskoburtowej w zasadzie już dobiegły końca, postanowiliśmy ruszyć z odbudową wagonu krytego, którego historia sięga 1910 r. Został zbudowany w fabryce Weitzer János w Árad. Był to nasz pierwszy pozyskany do kolekcji pojazd (19 maja 1988 r.). Jeszcze we wrześniu 1988 r. odnowiony i przygotowany do ekspozycji został ustawiony na specjalnym torze na stacji Łódź Widzew. Warto podkreślić, że zaledwie w rok po utworzeniu Stowarzyszenia, mieliśmy już swój własny pojazd, który ku dobru wszystkich, stał się pomnikiem techniki (oprócz naszego wagonu, stał tam jeszcze parowóz Ferrum).

dscf2256 W ciągu minionych 30 lat czas znacząco zaznaczył swój bieg i dzisiaj wagon wymaga ponownej renowacji. Ponieważ w międzyczasie, po zlikwidowaniu pomnika techniki na Widzewie, wagon przyjechał do Skierniewic, dzisiaj możemy zająć się jego ponownym remontem. Zamierzenie ze względów finansowych, jest rozłożone na kilka etapów.
Pierwszym posunięciem była wymiana zestawów kołowych – zestawy z wagonu tej samej serii (przeznaczonego do statycznej ekspozycji) zastąpiły mocno zużyte zestawy w „Aradzie”, dla którego planujemy możliwość ograniczonych przejazdów. Zamiany zestawów dokonała firma Rail Tech z Łodzi.

dscf2253 dscf2252
dscf2246 dscf2239

Za sprawną i profesjonalną akcję bardzo dziękujemy kierownictwu i zespołowi firmy. Warto też dodać, że Rail Tech wykonując zamianę nieodpłatnie stał się pierwszym sponsorem odbudowy naszego 110-letniego wagonu.

Na górę strony