Remont obrotnicy

Do końca zbliża się tegoroczny etap remontu obrotnicy. Na rok 2011 zostało zaplanowane odtworzenie około połowy powierzchni blaszanej podłogi pomostu. Zamówione wiosną arkusze czteromilimetrowej, ryflowanej „w łezkę” blachy otrzymaliśmy już wstępnie przycięte wg opracowanej przez nas dokumentacji. Blachy (kilkadziesiąt metrów kwadratowych) zostały w okresie letnim zabezpieczone antykorozyjnie i wstępnie, dwukrotnie pomalowane. Kolejne miesiące upłynęły nam na misternym dopasowywaniu blach do wystających elementów konstrukcji oraz do mechanizmu napędu ręcznego. Wykonano także na nowo stalową konstrukcję (kątowniki 80x80x8 mm !) wsporczą podłogi wypoziomowaną w taki sposób, aby zapewnić odpowiedni spływ wody opadowej z pomostu.

Remont obrotnicy, montaż pomostów Remont obrotnicy, nowe pomosty

W końcu października zakończono montaż wszystkich zakupionych w tym roku blach podłogowych. Z uwagi na ograniczone fundusze obecnie udało się pokryć jedynie około 50% powierzchni pomostu, niemniej jednak w znacznym stopniu zwiększyło się bezpieczeństwo użytkowania tak ważnego dla parowozowni elementu jak obrotnica. Kolejne blachy muszą poczekać na następny rok. Prace renowacyjne przy obrotnicy wykonywane są przy wydatnej pomocy finansowej Urzędu miasta Skierniewice.

Na górę strony