Zakończyliśmy I etap prac przy dwóch pojazdach

dsc_0191 W 2019 r. prócz szeroko zakrojonych prac związanych z remontami budynków czy torów realizowaliśmy dwa projekty związane z renowacją taboru. Pierwszy z nich to wagon-platforma z 1912 r. Zbudowany został on w praskich Ringhofferovych zavodach jako węglarka przeznaczona dla Kolei Koszycko-Bohumińskiej. Niestety zmiany na przestrzeni dziesięcioleci sprawiły, że z oryginalnego wagonu zostało niewiele. Stąd odbudowa go jako pojazdu do użytku służbowego, którym był przez dłuższy czas. Zaplanowany na 2019 r. pierwszy etap odbudowy objął dwukrotne zabezpieczenie antykorozyjne całej konstrukcji, która wcześniej – jeszcze na etapie przygotowywania projektu, została starannie wypiaskowana. Następnie wykonano rewizję układu biegowego oraz niezbędne prace ślusarskie i spawalnicze przy podwoziu pojazdu. Ponadto podwozie pomalowane zostało na docelowy czarny kolor. Wykonano również obramowania burt wagonu i przygotowano materiał do ich oszalowania oraz na podłogę. Dokończenie prac planujemy wiosną.

20191006_104437 Drugim pojazdem przy którym były prowadzone prace jest lokomotywa Ls60-143. Ta jedna z naszych sprawnych „Kaczek” od pewnego czasu domagała się renowacji powłok malarskich. Jej wygląd może nie był tragiczny, ale o ile był akceptowalny dla zakładu przemysłowego, to niekoniecznie dla społecznego muzeum kolejowego. Po częściowym demontażu m.in. kapoty silnika i zabezpieczeniu przed uszkodzeniami elementów ruchomych jej nadwozie zostało oczyszczone strumieniowo, zabezpieczone antykorozyjnie i częściowo polakierowane. W drugim etapie prac przy tej lokomotywie zaplanowanym na wiosnę 2020 r. zamierzamy dokończyć lakierowanie i montaż pojazdu oraz odnowienie podwozia i układu jezdnego.

W przyszłym roku zamierzamy też wreszcie powrócić do prac przy wagonie do przewozu piwa.

Na górę strony