„Wysocki” powrócił na „Wiedenkę”

Wszystkie kolejowe wydarzenia niedzieli 11 grudnia 2016 r. działy się niejako w cieniu otwarcia superdworca Łódź Fabryczna. Były też inne, które z kronikarskiego obowiązku odnotować wypada. Dla nas – członków PSMK ważny był powrót na szlak – po raz bodaj piąty, zawieszonego – tym razem na rok pociągu „Wysocki”. Będzie kursował w nowej dla siebie relacji Warszawa Wsch. – Racibórz – Warszawa Wsch., niestety bez imienia „Stanisław” w nazwie – takie obecnie obowiązują standardy.

powrot-wysockiego-psmk-2 powrot-wysockiego-psmk-3

powrot-wysockiego-psmk-1 Historia pociągu „Stanisław Wysocki” – pierwszego w barwach PKP, który w swojej nazwie miał nie tylko nazwisko, ale także imię patrona – zaczęła się 30 maja 1999 r. Z wnioskiem i prośbą zarazem o uhonorowanie w ten sposób wielkiego polskiego inżyniera wystąpili członkowie PSMK. Historia pociągu do grudnia 2013 r. została opisana w jednym z rozdziałów książki „Stanisław Wysocki – pionier polskiego kolejnictwa”. I tę właśnie pozycję, wydaną staraniem naszego Stowarzyszenia, otrzymali od nas w prezencie maszyniści i drużyny konduktorskie pełniące służbę w TLK „Wysocki” 11 grudnia 2016 r. powrot-wysockiego-psmk-4

Pięciowagonowy pociąg z Raciborza przywitali na Centralnej Marek i Grzegorz Moczulscy. Zestawiony z ośmiu wagonów skład wyruszający w drogę powrotną był witany przez członków PSMK na Wschodniej i w Skierniewicach (tu załoga pociągu została obdarowana gadżetami przekazanymi przez miejscowy Urząd Miasta), kwiatami przez kolejarzy w Koluszkach. Koledzy w Częstochowie zbiór pamiątek z podróży inauguracyjnej „Wysockiego” uzupełnili egzemplarzami książki „170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej w Regionie Częstochowskim”.

Na górę strony