Czas na kolejną odbudowę!

Remont wagonu piwiarki

Ukończona w 2009 roku naprawa pochodzącego z 1889 roku wagonu klasy IV, na pewien czas zmusiła nas do ponownego zebrania sił (i środków). Trudno się temu dziwić, bowiem rękami społeczników przeprowadziliśmy skomplikowaną naprawę wagonu pasażerskiego. W roku 2010 działania przy taborze były dość ograniczone, zamykając się drobniejszymi pracami przygotowawczymi, postępującym remontem WM5-872 oraz czasochłonną – a więc mało spektakularną sukcesywną renowacją parowozu Ol49-4. W tym roku, z uwagi na zagwarantowane nam wsparcie finansowe władz Skierniewic przystępujemy do kolejnej odbudowy – tym razem wagonu towarowego do przewozu piwa.

Naszą piwiarkę 716 560 Sp (ostatni numer inwentarzowy PKP) wyprodukowano w zakładach Ringhoffer w Smichovie w roku 1912. Pojazd ten trafił na polskie koleje zapewne po zakończeniu II wojny światowej (mógł na PKP pracować wcześniej ale nie znaleziono jeszcze na wagonie żadnych innych oznaczeń niż powojenne, PKP-owskie) i przez kilka lat pracował dla Żywieckich Zakładów Piwowarsko-Słodowniczych, będąc jednak cały czas własnością kolei. Przed rokiem 1968 został skreślony z inwentarza i przeznaczony na cele techniczno-gospodarcze. PSMK pozyskało go do kolekcji przed prawie dwudziestu laty.

Zainteresowanych naszą piwiarką (uwaga! – bez złocistego ładunku) zachęcamy do współpracy przy jej odrestaurowaniu.

Na górę strony