Dobiega końca kolejny rok naszej działalności…

… pora więc wzorem ubiegłych lat na kilka słów podsumowania najważniejszych prac i podziękowania Darczyńcom, bez których nasza działalność z pewnością byłaby bardziej skromna.

Tradycyjnie najważniejszym elementem były prace remontowe zabytkowych budynków. W 2015 r. po trzech latach przerwy udało się wreszcie uzyskać  dofinansowanie do remontu najstarszej części  hali wachlarzowej nazywanej przez nas zwyczajowo „przybudówką łowicką”. Na ten cel 100 000 zł  przekazało nam Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.  Była to największa dotacja otrzymana przez PSMK do tej pory jednorazowo i zarazem niestety jedyna w 2015 r. na prace budowlane (pomimo pięciu innych złożonych wniosków). Łączny koszt kolejnego etapu remontu wyniósł około 140 000 zł. Na brakującą kwotę złożyły się głównie środki własne PSMK (w tym pochodzące z 1% podatku –  remont pochłonął większość z około 27 000 zł odpisu podatku otrzymanego w 2015 r.) oraz darowizna Fundacji Grupy PKP.

przybudowka_belki Przybudówka - prace ze spychareczką (2) Przybudówka łowicka - konstrukcja szalunków Przybudówka strop 1 piętra   dsc_9704 dsc_9701

Dotacja Urzędu Miasta Skierniewice (7 000 zł) w tym roku była przeznaczona na opracowanie niezbędnej dokumentacji umożliwiającej dalszą adaptację zabytkowej Parowozowni Skierniewice do celów muzealnych i realizacji projektów kulturalnych.

W pracach związanych z renowacją taboru skupiliśmy się w mijającym 2015 r. przede wszystkim na odbudowie wagonu do przewozu piwa z 1912 r. Działania te prowadziliśmy głównie ze środków pochodzących z 1% i ubiegłorocznej darowizny PKP Cargo SA.

Piwiarka - 4 ściany 2015   natrysk SONY DSC

Wszystkim naszym darczyńcom w imieniu członków i wolontariuszy PSMK oraz znajdujących się w naszej pieczy zabytków kolejnictwa jeszcze raz DZIĘKUJEMY!

Mecenasi działań PSMK w 2015 r.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urząd Miasta Skierniewice fundacja_logo_rgb_bezpola

Freightliner  1 procent podatku

Na górę strony